Cel główny
Rozwijanie zainteresowań czytelniczych
Cele szczegółowe
- rozwijanie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy (czytanie, pisanie),
- zapoznanie z wybranymi utworami literatury dziecięcej,
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania wierszy, baśni, opowiadań,
- recytowanie wierszy i prozy,
- kształtowanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, korzystanie
z biblioteki szkolnej, biblioteczki klasowej , zbiorów własnych dzieci,
- wyrabianie postawy poszanowania księgozbioru,
- rozbudzanie potrzeby kontaktu z książką,
- poznanie terminów i pojęć związanych z biblioteką i książką,
- rozwijanie twórczości literackiej i plastycznej,
- wyrabianie umiejętności poprawnego posługiwania się językiem ojczystym,
- rozwijanie umiejętności obiektywnego oceniania pracy swojej i kolegów,
- wyrabianie umiejętności własnej prezentacji przed publicznością,
- stwarzanie okazji do korygowania wad wymowy,
- rozwijanie wyobraźni,
- włączenie rodziców do aktywnego i systematycznego czytania dzieciom,
- nawiązanie współpracy z logopedą szkolnym.
Oczekiwane osiągnięcia ucznia po zrealizowaniu programu:
Poprzez podjęte działania uczeń:
- poznaje treść lektur poprzez samodzielne ich przeczytanie lub z udziałem dorosłej osoby( nauczyciel, rodzic - kl. I),
- doskonali technikę czytania,
- potrafi przygotować prezentację ulubionej książki,
- potrafi opowiedzieć treść ulubionego utworu,
- potrafi pięknie recytować,
- potrafi prowadzić „dzienniczek” poznanych utworów;
- potrafi zorganizować kącik czytelniczy,
- potrafi wykorzystywać zbiory biblioteczne jako źródło potrzebnych informacji,
- potrafi wczuć się w rolę bohaterów utworów i przedstawić ich za pomocą mimiki, ruchu i gestu,
- przygotowuje przy współudziale kolegów, nauczycieli, rodziców elementy scenografii i kostiumów,
- poznaje terminy związane z książką, teatrem,
- potrafi dokonać samooceny predyspozycji czytelniczych, recytatorskich, aktorskich
- wczuwa się w stany emocjonalne bohaterów literackich,
- ma możliwość zaprezentowania swoich możliwości w grupie rówieśniczej,
- ćwiczy pamięć poprzez naukę wierszy,
- uczy się współdziałania, dyscypliny i współodpowiedzialności za efekty pracy zespołowej,
- pokonuje tremę podczas publicznych występów.
CZAS REALIZACJI PROGRAMU
Wrzesień 2013 – czerwiec 2014
ADRESACI
Uczniowie klas 1-3
ZADANIA DO REALIZACJI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|