PEDAGOG SZKOLNY- CIEKAWOSTKI DLA RODZICÓW
-
KILKA PRAWD O BYCIU RODZICEM
02/02/2022
-
ZMIEŃ ŚWIAT WASZEJ KOMUNIKACJI
02/02/2022
-
JAK POMÓC DZIECKU WYRAZIĆ ZŁOŚĆ
02/02/2022
-
Przemawiasz czy rozmawiasz?
03/01/2022Czy umiesz rozmawiać z dzieckiem? Przemawiasz czy rozmawiasz? Jak pokierować rozmową w trudnych dla dziecka sytuacjach, aby rozmowa ta była możliwie najbardziej satysfakcjonująca dla was obydwojga? Może na te pytania nakłonią Cię do zastanowienia i przemyślenia: czy nie warto czegoś zmienić w stosunkach z moim dzieckiem?
Poniżej znajdziesz opisy 10 sytuacji, w których dziecko mówi do Ciebie o swoich kłopotach, problemach lub zainteresowaniach. W każdym przypadku masz podane 3 możliwe odpowiedzi rodzica. Wyobraź sobie te sytuacje i wybierz tę odpowiedź, która jest najbliższa twojej przypuszczalnej reakcji (literę a, b lub c – odpowiedzi, wraz z numerem pytania zapisz sobie na kartce).
CZYTAJ DALEJ: -
RODZICE, STAWIAJCIE GRANICE! Czyli jak postępować, żeby moje dziecko było szczęśliwe?
07/12/2021Dla prawidłowego rozwoju dzieci potrzebują uporządkowanego świata. Mają potrzebę poznawania reguł, które nim rządzą oraz chcą wiedzieć, czego od nich oczekujemy. W ten sposób dowiadają się na co mogą sobie pozwolić w kontakcie z innymi i co się stanie kiedy posuną się za daleko … Temu wszystkiemu służą granice, stawiane przez rodziców i nauczycieli, odgrywające bardzo ważną rolę w procesie wychowania i socjalizacji.<br />
CZYTAJ DALEJ: -
ZROZUMIEĆ TRUDNE ZACHOWANIA NASTOLATKA …
01/12/2021Mózg dziecka (po narodzinach) rozwija się najszybciej i najbardziej intensywnie mniej więcej do 6 r.ż. Liczba neuronów budujących korę mózgową oraz liczba połączeń wytwarzanych z innymi komórkami nerwowymi jest największa właśnie w tym okresie. Zmiany w układzie nerwowym zmierzają do uporządkowania pracy mózgu co prowadzi do stabilizacji emocjonalnej i rozwoju poznawczego dziecka.
CZYTAJ DALEJ: -
Uczę odpowiedzialności, nie wyręczam :))
24/11/2021Prawie każdy z nas może przypomnieć sobie sytuację, w której zwolniliśmy dziecko z wykonania jakiegoś zadania/obowiązku tylko dlatego, że mieliśmy przekonanie, że my sami zrobimy to lepiej, szybciej lub że dziecko sobie nie poradzi. Takie postępowanie jest bardzo ryzykowne dla budowania procesu odpowiedzialności naszego dziecka bowiem dajemy mu komunikat, który brzmi: Nie dasz sobie rady, zrobię to lepiej od ciebie – w domyśle dziecka: jestem nieporadny, nieskuteczny, niewiele (nic) potrafię , tak mało ode mnie zależy, itp.
CZYTAJ DALEJ: -
Dlaczego moje dziecko nie umie przegrywać?
20/10/2021Dlaczego moje dziecko nie umie przegrywać?
Dzieci, a nawet niektórzy dorośli, mają trudność z zaakceptowaniem przegranej.
Małe dziecko, nabywając nowych umiejętności, jest chwalone przez swoich rodziców i nagradzane uznaniem za osiągnięcia. To z kolei nakręca potrzebę prezentowania światu swoich umiejętności, chwalenia się samodzielnością (np. zawiązaniem butów bez pomocy rodziców) i zdolnościami intelektualnymi. Zwycięstwo to chwila, kiedy rozpiera go cudowne uczucie – jestem niepokonany, najlepszy. Ta myśl dostarcza wiele radości, a po pewnym czasie daje się zauważyć, że niesie też ze sobą inne korzyści: uznanie, popularność, zainteresowanie. To z kolei przekłada się na pewność siebie i wiarę w swoje możliwości.<br />
CZYTAJ DALEJ: -
„Prośba dziecka”, czyli 20 przykazań dla rodziców
28/09/202120 przykazań dla rodziców autorstwa Janusza Korczaka, pedagoga, przyjaciela dzieci, pierwszego rzecznika ich praw:
CZYTAJ DALEJ: -
EFEKTYWNE UCZENIE SIĘ
07/10/2020Efektywne uczenie się to jedna z przydatnych umiejętności, którą wykorzystujemy przez całe życie. Warto poznać sposoby, które sprawią, że nauka będzie nie tylko przyjemna, ale również skuteczna. Jakie techniki mogą się nam przydać?
CZYTAJ DALEJ: